Det helt store problem er jo den latterlig høje risiko for overgreb kvinder oplever i militæret.
Og jeg synes også de har en rigtig vigtig pointe med at ingen burde tvangsudsendes (hvis vi snakker om decideret forsvar af vores land ved direkte angreb fra fjendtlige styrker er det en anden sag)
Men nøj jeg synes godt nok at deres argumentation rammer helt ved siden af i denne her artikel.
Ja, den der “kvinder og mænd er ikke ens og at behandle dem ens er derfor diskrimination”-argumentation synes jeg er rigtig mærkelig. Hvis kvinder og mænd ikke er ens og ikke skal behandles ens, så kunne man jo ligeså godt mene at pga. den forskel mellem kønnene, så skal kvinder have mindre løn eller magt eller noget.
Man kan ikke have ligestilling der hvor det passer en (løn, magt, osv.) og slippe for ligestilling der hvor det ikke er ens fordel (udsendes til krig, kommer ikke først i redningsbåd eller hvad man kan finde på).
Det helt store problem er jo den latterlig høje risiko for overgreb kvinder oplever i militæret. Og jeg synes også de har en rigtig vigtig pointe med at ingen burde tvangsudsendes (hvis vi snakker om decideret forsvar af vores land ved direkte angreb fra fjendtlige styrker er det en anden sag)
Men nøj jeg synes godt nok at deres argumentation rammer helt ved siden af i denne her artikel.
Ja, den der “kvinder og mænd er ikke ens og at behandle dem ens er derfor diskrimination”-argumentation synes jeg er rigtig mærkelig. Hvis kvinder og mænd ikke er ens og ikke skal behandles ens, så kunne man jo ligeså godt mene at pga. den forskel mellem kønnene, så skal kvinder have mindre løn eller magt eller noget.
Man kan ikke have ligestilling der hvor det passer en (løn, magt, osv.) og slippe for ligestilling der hvor det ikke er ens fordel (udsendes til krig, kommer ikke først i redningsbåd eller hvad man kan finde på).