• Sommerhaven@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    0
    ·
    1 month ago

    Artiklen peger på sygefravær som et tal, men glemmer at spørge hvorfor. For fx sosu-assistenter og andre i omsorgssektoren er det hårdt, både fysisk og psykisk. Sygefravær er et symptom på underinvestering i de mennesker, der holder samfundet kørende. Det er som at udskifte hele Folketinget og forvente, at politikerleden forsvinder af sig selv. Vi skal investere i forebyggelse: bedre arbejdsmiljø, traumeinformeret ledelse og fleksible løsninger. For vi kan ikke bare sammenligne os ud af dette og forvente det ændre sig. Det handler om at behandle medarbejderne med respekt ellers brænder vi (os offentlige ansatte) ud.

    Men godt med noget fokus, så må vi se hvor fokus lander.