• krydret_ismaskine@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    0
    ·
    2 months ago

    Hvis det går ud over dig eller dine kolleger at du tager sygedage når du rent faktisk er syg, fordi I kommer bagud eller arbejde hober sig op, så er det 100 % et ledelsesproblem.

    En fornuftig ledelse sørger for tilstrækkelig bemanding og vidensdækning til at folk kan tage sygedage. Måske er du nødt til at udsætte et par møder eller nogle specifikke dybdegående opgaver, men de generelle processer og opgaver skal kunne køre videre i nogle dage til en uge.

    At sidde med dårlig samvittighed over at tage sygedage fordi man tror/ved det lægger ekstra pres på ens kolleger vidner om en umoden og usund virksomhedskultur.