• Gagunga@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    0
    ·
    1 month ago

    Dit slutspørgsmål fangede mig lige.

    Umiddelbart kan jeg forstille mig, at en løsning ville være en form for et mundtligt “forsvar” af en given skrevet opgave. Man skal altså kunne redegør for den viden, man præsentere i sin opgave. Her tænker jeg at man som lærer/eksaminator, hurtigt kan danne sig et overblik over den reelle forståelse eleven måtte have omkring emnet.

    Jeg kan da selv huske fra min tid på gymnasiet, at mundtlige opgaver var langt sværere at trække gode karakterer i, hvis man ikke havde en god forståelse af stoffet. Jo man har en mulighed for at trække lidt op hvis man har talegaver, men en god lærer/censor lader sig ikke narre af charme.

    Men dette er bare ikke en reel løsning… Det tror jeg simpelthen ikke der er ressourcer til. Så hvad filen gør man!

    • SorteKanin@feddit.dkM
      link
      fedilink
      arrow-up
      0
      ·
      1 month ago

      Det tror jeg simpelthen ikke der er ressourcer til.

      Nemt, manglende ressourcer fikser vi selvfølgelig bare med AI. Du får bare AI-eksaminator og AI-censor til at stå for forsvaret af opgaven. /s