Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

  • SlicedPotato@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    0
    ·
    16 days ago

    Jeg har langt om længe i går fået en afgørelse på en sag mellem mig og kommunen, som har ligget i Ankestyrelsen i snart 2 år.

    Jeg vandt!

          • SlicedPotato@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            0
            ·
            15 days ago

            Erstatning får jeg sgu ikke noget af, selvom forløbet kostede mig et stressforløb og mit daværende job.

            Fred ville jeg ønske jeg kunne sige, men at have en BPA er desværre en evig kamp med kommunen pga. løbende opfølgninger/revurderinger, og de har sagt at de bare venter på Ankestyrelsens afgørelse for at påbegynde en ny opfølgning. Så jeg sidder og mentalt forbereder mig på runde to.

            Spændende at se hvad de mon finder på denne gang…

            • Nangijala@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              0
              ·
              15 days ago

              @,@ fuck mand. Håber altså at runde to også falder ud til din fordel og at det kapitel på et eller andet tidspunkt kan blive lukket for det lyder sgu hårdt at gå igennem Dx

              • SlicedPotato@feddit.dk
                link
                fedilink
                arrow-up
                0
                ·
                15 days ago

                Jeg har svært ved at forestille mig andet, men man ved sgu aldrig med kommunen. Der har været en del ustabilitet og udskiftning blandt mine hjælpere, hvilket var grunden til at kommunen brokkede sig, men denne gang har jeg et noget bedre udgangspunkt og et noget mere stabilt hjælperteam. Så jeg krydser fingre 🤞

                • Nangijala@feddit.dk
                  link
                  fedilink
                  arrow-up
                  0
                  ·
                  14 days ago

                  Krydser også fingre! 🤞🤞🤞 godt at høre at du ikke står totalt alene med det her @,@

      • SlicedPotato@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        0
        ·
        16 days ago

        Tak! Det var en kæmpe lettelse.

        Jeg har en BPA-ordning pga. et fysisk handicap. Kommunen prøvede at indføre nogle ret vilde restriktioner som betingelse for at jeg kunne beholde den, hvilket de ikke havde lovhjemmel til. Det var Ankestyrelsen heldigvis enige i :)

        Og glædelig kagedag! 🎂

        • Klorofyl@feddit.dkM
          link
          fedilink
          arrow-up
          0
          ·
          16 days ago

          Godt der er nogen der har overskud til at tage kampen op mod kommunerne når de forsøger at undvige for at spare penge. De kan godt være kyniske.

          • SlicedPotato@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            0
            ·
            16 days ago

            Alt for ofte desværre. Jeg havde også bl.a. min relevante handicaporganisation i ryggen gennem hele forløbet, det var en kæmpe hjælp. Men det gjorde alligevel at jeg gik ned med stress en periode.

    • Sommerhaven@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      0
      ·
      16 days ago

      💛 tillykke.

      Jeg husker selv, da jeg vandt kampen mod kommunen (en af de første omkring socialpædagoger faktisk) kæmpe lettelse. Og jeg fil stadfæstelse på at socialpædagogisk arbejde kan give PTSD.

      Vigtigt sag omkring BPA, sådan noget skal jo ikke videre! Stærkt for dig og senere andre der står i samme situation.

      • SlicedPotato@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        0
        ·
        16 days ago

        Tak!

        Det er desværre alt for ofte at BPA-ordningerne bliver til skydeskive. Det er også derfor jeg er glad for at vores nye regering faktisk agter at undersøge at flytte handicapområdet over i regionerne.

        Jeg er glad for du fik din ret også! Sejt gået :)

        • Sommerhaven@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          0
          ·
          15 days ago

          Ja, det var også igennem min sag det gik op for mig hvor modbydelig kommunernes jurister kan være. Siden har jeg aldrig tænkt to gange over at hjælpe de borgere jeg arbejder med, fx at klage eller hurtigere hente juridisk bistand.

          Kunne godt forestille mig, at BPA også er en del af juristernes skydeskiver og sparekniv.

            • Sommerhaven@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              0
              ·
              15 days ago

              Kontrakten med kommunen er bare ansat som pædagog ved Center for social rehabilitering. 😅. Ah opgaver har over årene spændt noget bredt, jeg vil selv kalde det superheltetræner for udsatte mennesker, i gamle dage hed det bostøtte pædagog/opsøgende pædagog.

              • SlicedPotato@feddit.dk
                link
                fedilink
                arrow-up
                0
                ·
                15 days ago

                Kan godt forstå det kan være hårdt til tider, men hatten af for at stå op hver dag og gøre en ekstra indsats for de borgere der ikke selv har ressourcerne til det! 🙌